40ª Volta als Ports d’Andorra

Tot i que totes les curses que he fet enguany han estat molt especials per a mi, ja que totes eren un gran repte, aquesta és una de les que destacaria del 2017. Primera cursa amb bicicleta de carretera. després d’estrenar-me en aquesta disciplina entrenant només 5 mesos abans. Cursa en una alçada a la que no estic acostumat i un desnivell positiu acumulat que no havia fet mai. I per si amb això no n’hi hagués prou, primera cursa en companyia dels meus cunyats, Jacint i Laura, ambdós amb alguns Ironmans a l’esquena.

La Volta als Ports d’Andorra ha celebrat la 40ª edició. Organitzada per l’Agrupació Ciclista Andorrana té un gran nom dins del món de la bicicleta de carretera. Només cal veure qui era el seu padrí enguany, no més ni menys que Jan Ullrich. La cursa prometia, els nèrvis corrien per tot arreu. Tot i ser conscient que havia fet la preparació adequada per assolir l’objectiu d’acabar la cursa amb dignitat, sempre tens aquell dubte quan t’enfrontes a un repte que et planteja tantes incògnites noves. A més a més, hi havia 4 recorreguts possibles per a escollir.

Recorregut 1 – 27km i 1.109+
Recorregut 2 – 53km i 1873+
Recorregut 3 – 81km i 2.322+
Recorregut 4 – 109km i 3.232+

Totes les opcions amb ports de primera categoria, la meva elecció estava entre el recorregut 2 i 3. Per quilometratge em decantava més pel tercer recorregut, però el desnivell positiu em feia respecte. Però finalment, va ser aquesta l’opció que vaig triar. I abans de valorar la cursa i explicar-vos una mica si val la pena o no, mireu aquest vídeo que us he preparat:

Valoració de la cursa

Valorar aquesta cursa és excessivament fàcil. Amb un preu de 40€ et donen un culot de gama alta, avituallaments a dojo amb aliments i líquids per a tot tipus de corredors: gels, fruita, barretes, fruits secs, llaminadures, …. La organització, a l’alçada del nivell de la prova, tot ben senyalitzat, trànsit tallat en tot moment i vistes, ports de nivell. I per rematar-ho, l’últim port, que fa tothom, un port d’etapa del Tour de France amb una arribada a Ordino Arcalís on t’espera un equip professional de massatgistes que et dedicaran 10 minuts a la zona que els hi demanis. Una cursa de 10 que val la pena fer com a mínim una vegada a la vida.

La cursa no és apta per debutants. No la recomano a gent que no estigui preparada a no ser que feu el recorregut més curt. Els ports son durs, només cal veure noms com el coll de Beixalís, o la quantitat de professionals que s’inscriuen a la cursa per entrenar.

Material utilitzat

Per carretera faig servir exactament el mateix que faig servir per les curses de BTT a excepció de la bicicleta 🙂

Casc Giro: M’ha durat 20 anys. En el seu dia em va costar 15.000 ptes, però crec que ha quedat clar que és una bona marca.

Oakley RadarLock: Unes ulleres lleugeres, amb pantalla foto-cromàtica que et permet utilitzar-les tant de dia com de nit. La pantalla a més és intercanviable per tant si volem podem tenir diferents models de pantalla per diferents situacions.

Oakley RadarLock

Bicicleta Giant TCR Advanced 1 2016: La meva flamant bicicleta de carretera. Comprada fora de temporada a un preu imbatible i amb uns components i una qualitat inmillorable. Carboni i grup 100% ultegra a un preu insuperable.

Giant TCR Advanced 1

Rellotge multiesportiu Garmin Fènix 3: Un rellotge que ja fa any i mig que m’acompanya i que m’ha servit tant per entrenar utilitzant la freqüencia cardiaca en els diferents esports que practico com per controlar el meu dia a dia en quant a activitat i que ara està a un preu molt recomanable per tot el què ofereix.

Garmin Fènix 3

Botes Mavic Crossride SL Elite Maxi Fit: Vaig canviar-me a aquestes botes perquè son les que tenen la punta més ample. Soc dels que no volen que res els apreti més del què ha d’apretar i em van recomanar aquesta marca. Després de buscar i buscar és la marca que respecte més la forma del peu. Les botes funcionen bé tant a l’estiu com a l’hivern, tot i que a l’hivern recomano fer servir una puntera o una bota de neoprè si vivim en zones mínimament fredes.

Mavic – Crossride Sl Elite Maxi Fit
Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.