Cabrerès BTT 2017 – L’Esquirol

Feia molts anys que tenia aquesta pedalada a la llista. Mai havia pogut anar-hi. Sempre tenia algun impediment que evitava que pugues participar-hi. La Cabrerès BTT és una pedalada popular consolidada al calendari. Així ho demostra l’arribada a la seva 25ena edició exhaurint sempre les inscripcions que estan limitades a 3000 participants.

El passat 27 de maig a la nit pujava cap a l’Esquirol. La sortida s’obre a les 7 del matí i s’allarga fins a les 9. Calia doncs despertar-se aviat, les temperatures d’aquesta setmana van ser força elevades i amb en Tebi no teníem ganes de passar calor. Així que allà ens vam trobar, amb la seva campervan per anar a dormir ben aviat i despertar-nos ben d’hora.

A les 6 tocava diana, i quin bon despertar, amb les vistes dels cingles de la zona.

Arribàvem a la zona de sortida a la cerca i captura del dorsal. I quina sorpresa. Mai havia anat a una cursa amb un espai de benvinguda tant gran. Estava clar que estàvem davant d’una gran cursa i de fet enguany celebraven el 25è aniversari. Amb el dorsals col·locats tocava situar-se a la sortida per evitar els clàssics taps de totes les pedalades.

A les 7 ben puntuals començava la Cabrerès BTT 2017 amb molt bon ambient i en una zona espectacular. La cursa sortia de l’Esquirol en direcció a la Serra del Feu, Sant Andreu de la Vola i així, pedalant, fent trial amb BTT i pujant algunes pujades impossibles amb molta roca arribàvem al primer avituallament.

Uns avituallaments espectaculars. En aquest primer hi teníem un servei mecànic a disposició de tothom on vam aprofitar per engreixar la cadena ja que els camins estaven molt secs i les cadenes s’empolsinaven de seguida.

Però a més, en quant a beguda i alimentació hi teníem de tot, i el millor és que hi havien no només la típica brossa que posen a tot arreu (xocolata barata, aquarius, etc.). També hi havia fruita deshidratada, aigua, fruita i fruits secs.

A partir d’aquest punt ens vam endinsar en una zona encara més boscosa, on els arbres i la vegetació et cobrien del sol. Enfilàvem cap a la Serra de Cabrera per una pista asfaltada que ens duria de nou a camins paradisíacs de la zona com tot l’entorn del Collsacabra. Valia la pena parar i gaudir de cadascuna de les postals que es podien observar.

Durant aquest tram ens vam creuar amb una cursa de córrer per muntanya que va dur a algun participant a confusió a l’hora de seguir la ruta. Un punt a millorar de cara a properes edicions si hi ha previsió de coincidir amb altres curses en algun punt del recorregut. Tot rodant, assolíem el quilòmetre 40 on teníem el segon avituallament, situat a Cantonigròs. Un avituallament molt de la terra, amb beguda i un entrepà de pa amb tomàquet i botifarra. Malauradament per mi, no hi havia possibilitat de menjar res apte per a vegans.

Tocava doncs afrontar els següents 15 quilòmetres només amb líquid, que tampoc era res preocupant ja que havíem carregat força a l’avituallament anterior. El què no ens esperàvem amb en Tebi era el què ens trobaríem en aquest tram. Baixades de kamikaze, on molta gent baixava de la bici, no pel pendent, sinó perquè estaven al límit de ser ciclables, però al mateix temps, noves postals del Pantà de Sau com aquestes:

Però encara hi havien més sorpreses, sinó mireu per on passàvem abans de començar la darrera llarga pujada de 10 quilòmetres per arribar al final de la cursa.

Els darreres 10 quilòmetres van ser molt durs, eren ja descoberts. Molta pujada, molt desnivell en pocs quilòmetres, molt sol i molta calor. En Tebi a més li apareixien molèsties així que tocava afluixar el ritme per poder arribar plegats. 5 quilòmetres abans de l’arribada, un nou avituallament amb servei tècnic, menjar i beguda per poder superar el darrer tram i així completar els 60Km i 1.523m de desnivell positiu en 4h i 37 minuts.

Valoració de la cursa

La Cabrerès BTT és una cursa no apte per a principiants. En aquesta cursa on practicarem totes les modalitats ciclistes. Bicitrial pujant camins, BTT, Rally, Descens i carretera. Cal tenir una bona forma física i també una bona tècnica si la volem gaudir. Si no és així patirem per acabar-la i baixarem massa vegades de la bicicleta.
Organitzativament es mereix un 10. Té tots els serveis que pots esperar, guarda-roba, assistència mecànica, dutxes, guarda-bicis, avituallaments completíssims. L’únic però en aquesta edició va ser un punt on es creuava amb una altre cursa de Trailrun i podia dur a confusió en l’elecció del camí. Gaudir amb bicicleta per aquests paisatges no té preu i per tant és una cursa que qualsevol ciclista de muntanya ha de fer una vegada a la vida.

Material utilitzat

Del què faig servir a dia d’avui per anar amb BTT, segurament hi ha poca cosa que pogueu trobar al mercat de primera mà, però us explico amb què vaig:

Casc Giro: M’ha durat 20 anys. En el seu dia em va costar 15.000 ptes, però crec que ha quedat clar que és una bona marca.

Oakley RadarLock: Unes ulleres lleugeres, amb pantalla foto-cromàtica que et permet utilitzar-les tant de dia com de nit. La pantalla a més és intercanviable per tant si volem podem tenir diferents models de pantalla per diferents situacions.

Oakley RadarLock

Bicicleta Specialized RockHopper disk 2007: Com en el cas del casc, una bicicleta que m’ha donat molts bons resultats. Ara mateix ja té vuit anys i a part dels manteniments, no m’ha calgut canviar absolutament res per trencament.

Specialized Rockhopper disk 2007

Botes Mavic Crossride SL Elite Maxi Fit: Vaig canviar-me a aquestes botes perquè son les que tenen la punta més ample. Soc dels que no volen que res els apreti més del què ha d’apretar i em van recomanar aquesta marca. Després de buscar i buscar és la marca que respecte més la forma del peu. Les botes funcionen bé tant a l’estiu com a l’hivern, tot i que a l’hivern recomano fer servir una puntera o una bota de neoprè si vivim en zones mínimament fredes.